Like This Blog?

July 24, 2011

32 Hours..

Gambar sekadar hiasan


32 jam yang penuh dgn peristiwa.. 32 jam aku berada di UniKL Malaysian Spanish Institute hanya untuk menguruskan proses 'cabut' dari tempat itu.. 32 jam aku berada di bumi Kedah.. 32 jam makan makanan di negeri Kedah.. semuanya 32 jam.. mula-mula sampai, aku x sedar beg duit aku dah 'kering'.. lupa nak reload, hehe.. masa 2 aku ada kat stesen bas kulim.. nak naik teksi takut kene caj tambang RM12.. padahal dekat je pun jarak perjalanan 2.. masa 2 jugak, ak tgh tunggu kaunter tiket bukak.. sebab nak booking tiket awal2.. aku ni masih 'noob' dalam benda2 ni, hehe.. mujur la aku jumpa kawan aku, Man masa tgh tunggu 2.. die suruh aku ambik nombor telefon kat kaunter tiket 2.. kira tempah melalui panggilan telefon.. aku cari, tapi x jumpa.. last2 die yang tolong carikan.. hehe.. ape boleh buat, aku kan 'newbie'..  last2 dh dapat nombor 2.. pastu terus naik teksi.. tambang RM10 je.. Man yang bayarkan, hehe.. lupe plak nak bayar balik.. sebab kalut nak balik rumah.. hoho.. kira halal la ek..hehe..

bile sampai kat MSI, kitorg cari bilik kosong untuk lepak2 dlu.. bilik nombor berapa ntah, dah lupe.. blok cordova kalau x silap.. esoknye, tukar kat blok malaga sebab ade geng yang dah sampai lebih awal.. huhu.. aku plan pagi 2 nak pegi kat AAD.. tapi terlelap pulak sampai tengahari.. maka, lambat la sudah urusan aku ni.. lepas mandi, cepat2 pergi kat AAD.. die bagi borang sehelai.. aku kene dapatkan sign advisor aku, cop finance & sign dekan.. tapi, dekan pulak tak ade hari 2.. bala sungguh.. maka, aku pun duduk la kat situ 1 hari lagi.. esoknye, aku cari dekan.. tapi x jumpa jugak.. aku pn pergi tanye orang2 kat AAD tu.. die cakap x payah ambik pun xpe sign dekan tu.. stress giler bile tau.. tapi xpe, urusan aku dah beres.. kalau ada ape2 hal, AAD akan call aku balik.. selama 32 jam aku di MSI, aku telah membelanjakan wang sebanyak RM120.. 2 hari je 2.. huhu.. tapi, menyesal jugak aku balik awal sangat.. x sempat nak jumpa kawan2 yang lain.. xpe, suatu hari nanti, aku nak datang balik jumpe geng2 aku.. insyaallah.. :)

p/s: wahai kawanku, man, shahir, kecik, syam, afiq, macha, abu, hanafi.. aku rindu korang sume!.. korang la kawan2 aku yang paling rapat kat UniKL Malaysian Spanish Institute(MSI).. huhu.. jangan lupe kawan sudah.. termasuk kawan2 yang lain.. haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...